Дещо про
порядок державної реєстрації земельних ділянок
Дана стаття присвячена розгляду питання щодо порядку
реєстрації земельних ділянок. Детальніше зупинимось на декількох нагальних питаннях з цього приводу, а саме:
1. Навіщо потрібна державна реєстрація:
- Вона необхідна для підтвердження права на
володіння майном.
2. Загальний порядок
держреєстрації, хто цим займається – з чого почати, до кого звертатися у разі потреби:
-
зацікавлена особа має звернутися до
органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з заявою про
отримання дозволу на розробку документації із землеустрою, що є підставою для
формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із
земель державної чи комунальної власності;
-
для формування земельної ділянки особі слід звертатись до ліцензованих
землевпорядних організацій та отримати документацію із землеустрою;
-
звернутися до місцевого управління Держземагенства для включення земельної
ділянки до державного кадастру та отримати витяг з ДЗНК;
-
визначитись з місцевим органом Укрдержреєстру для
реєстрації вашого права на земельну ділянку (у смт. Солоному реєстраційна служба знаходиться за адресою: вул..
Гагаріна 12а);
- необхідно
підготувати документи для подачі до місцевого органу Укрдержрестру, який
включатиме:
·
копію та оригінал паспорту заявника;
·
копію та оригінал ідентифікаційного номеру;
·
підтвердження оплати за видачу витягу з Державного
реєстру прав (120 грн.);
·
підтвердження оплати держмита (119 грн.);
·
документ - підстава виникнення права на ділянку
(договір купівлі-продажу (дарування, міни і т.і.), рішення суду, свідоцтво на
спадщину, тощо);
·
довіреність, якщо документи подаються представником
(нотаріально засвідчена, якщо від фізичної особи);
·
оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру
представника, якщо документи подаються представником.
(Важливо також те, що витяг з
Державного земельного кадастру (ДЗК) не має потреби подавати у
випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення
права власності або інших прав, містять в собі інформацію про кадастровий номер).
3. У який термін
відбувається державна реєстрація земельної ділянки:
- строк розгляду
поданих державному реєстратору документів складає 5, в окремих випадках 14
робочих днів (не календарних!). Зі
спливом вказаного строку від державного реєстратора можна буде отримати один з
таких документів:
·
свідоцтво з
Державного реєстру прав (тільки для новосформованих земельних
ділянок, які надавались на підставі рішення місцевої ради/розпорядження
держадміністрації/наказу обласного управління Держземагентства або заяви
власника, в разі зміни цільового призначення чи поділу земельної ділянки);
·
відмову в реєстрації прав, у випадку наявності
формальних недоліків.
Після реєстрації свого права в Укрдержреєстрі, ви станете повноправним
власником ділянки та зможете розпорядитись нею за власним рішенням (в тому
числі, продати, подарувати, обміняти, тощо).
Сподіваємося, що вищезазначена інформація стане Вам у нагоді.