вівторок, 17 березня 2015 р.

Дещо про порядок державної реєстрації земельних ділянок

Дана стаття присвячена розгляду питання щодо порядку реєстрації земельних ділянок. Детальніше зупинимось на декількох нагальних питаннях з цього приводу, а саме:

1. Навіщо  потрібна державна реєстрація:
      -     Вона  необхідна для підтвердження права на володіння майном.

2.      Загальний порядок держреєстрації, хто цим займається – з чого почати,  до кого  звертатися у разі потреби:
-          зацікавлена особа має звернутися  до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з заявою про отримання дозволу на розробку документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності;
-          для формування земельної ділянки особі слід звертатись до ліцензованих землевпорядних організацій та отримати документацію із землеустрою;
-          звернутися до місцевого управління Держземагенства для включення земельної ділянки до державного кадастру та отримати  витяг з ДЗНК;
-          визначитись з місцевим органом Укрдержреєстру для реєстрації вашого права на земельну ділянку (у смт. Солоному реєстраційна служба знаходиться за адресою: вул.. Гагаріна 12а);
      -   необхідно підготувати документи для подачі до місцевого органу Укрдержрестру, який включатиме:
·                       копію та оригінал паспорту заявника;
·                       копію та оригінал ідентифікаційного номеру;
·                       підтвердження оплати за видачу витягу з Державного реєстру прав (120 грн.);
·                       підтвердження оплати держмита (119 грн.);
·                       документ - підстава виникнення права на ділянку (договір купівлі-продажу (дарування, міни і т.і.), рішення суду, свідоцтво на спадщину, тощо);
·                       довіреність, якщо документи подаються представником (нотаріально засвідчена, якщо від фізичної особи);
·                       оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру представника, якщо документи подаються представником.
(Важливо також те, що витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК) не має потреби подавати у випадку, коли документи, які є підставою виникнення, переходу чи припинення права власності або інших прав, містять в собі інформацію про кадастровий номер).

3. У який термін відбувається державна реєстрація земельної ділянки:
      -    строк розгляду поданих державному реєстратору документів складає 5, в окремих випадках 14 робочих днів (не календарних!). Зі спливом вказаного строку від державного реєстратора можна буде отримати один з таких документів:
·                       свідоцтво з Державного реєстру прав (тільки для новосформованих земельних ділянок, які надавались на підставі рішення місцевої ради/розпорядження держадміністрації/наказу обласного управління Держземагентства або заяви власника, в разі зміни цільового призначення чи поділу земельної ділянки);
·                       відмову в реєстрації прав, у випадку наявності формальних недоліків.
Після реєстрації свого права в Укрдержреєстрі, ви станете повноправним власником ділянки та зможете розпорядитись нею за власним рішенням (в тому числі, продати, подарувати, обміняти, тощо).

Сподіваємося, що вищезазначена інформація стане Вам у нагоді.