середа, 1 липня 2015 р.

Щодо створення центрів безоплатної правової допомоги
«З 1 липня по всій Україні почнуть працювати 100 нових центрів безоплатної правової допомоги. Це 5 тисяч адвокатів, які працюватимуть для незахищених верств населення. В кожному регіоні буде від 3 до 7 таких центрів, на кожен зяких припадатиме до 500 тис. громадян. Ми очікуємо, що близько 8 млн українців зможуть звернутися до цих центрів не лише у кримінальних, а й у цивільних та адміністративних справах, у тому числі й проти держави», - зазначила перший заступник Міністра юстиції.
За її словами, отримати допомогу зможуть малозабезпечені громадяни, пенсіонери, інваліди, діти-сироти та їх опікуни, учасники АТО та сім′ї загиблих воїнів, а також внутрішньо переміщені особи. Наталія Севостьянова також повідомила, що адвокати, які надаватимуть допомогу громадянам, були обрані вході прозорих конкурсів і є професіоналами своєї справи.
«Хочу подякувати Уряду Канади, який виділив 9 млн канадських доларів напідтримку даної ініціативи. Нам дуже приємно, що нині дана програма перейде на новий етап розвитку і вже незабаром стане вагомою складовою доступу до правосуддя в Україні для кожного громадянина», - наголосила перший заступникМіністра юстиції.
Вона нагадала, що з січня 2013 року в Україні вже працює 26 центрів, які забезпечують правовий захист населення у кримінальних справах.
«Вони продемонстрували свою високу ефективність у кримінальних справах.Близько 40% усіх виправдальних вироків були отримані саме адвокатами, які працювали в системі безоплатної правової допомоги. А у більш, ніж 2 тисячахсправ було змінено кваліфікацію злочину на більш м′яку», - зауважила НаталіяСевостьянова.
За її словами, з початку реалізації програми адвокатську допомогу отримали допомогу понад 176 тис. українців, зокрема, 70 тис. затриманих осіб, 106 тис.підозрюваних і обвинувачених та 300 засуджених.
«Ми всі пам′ятаємо, що під час Революції гідності саме адвокати, які працювали в системі безоплатної правової допомоги, допомагали протестувальникам»,- додала Наталія Севостьянова.
Директор Координаційного центру з надання правової допомоги Андрій Вишневський у свою чергу зазначив, що особливістю української моделі безоплатної правової допомоги є повна незалежність адвокатів, які конкурують між собою зазамовлення від держави.
«Держава, по суті, виступає замовником в інтересах клієнтів, які не можуть самостійно оплатити послуги адвоката», - зазначив він.
За його словами, центри надання безоплатної правової допомоги, як регіональні, так і місцеві, виконуватимуть роль бек-офіса для адвоката.
«Наше завдання створити потужну організаційну і комунікаційну платформу,щоб адвокати мали можливість для обміну досвідом, підвищенням кваліфікації та співпраці між собою», - наголосив Директор Координаційного центру з надання правової допомоги.
Він також зауважив: участь адвокатів у наданні безоплатної правової допомоги є добровільною на кожному етапі, починаючи від участі в конкурсах,визначенні режиму роботи та території, на якій даний адвокат надаватиме послуги,і закінчуючи можливістю паралельно займатися приватною практикою.
«Така гнучка система забезпечить якість безоплатної правової допомоги іважливу її передумову - незалежність адвоката, як провайдера такої допомоги», -резюмував Андрій Вишневський.
Представники регіональних центрів надання безоплатної правової допомоги устолиці поінформували учасників круглого столу про концепцію та принципи роботистворених установ.
За словами директора Першого київського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Лесі Бурчак, центри будуть складатися з 4 відділів.Перший відділ займатиметься попередньою роботою з клієнтом. На цьому етапі буде з′ясовано суть проблеми відвідувача та вияснено чи має він потребу в наданні вторинної правової допомоги чи достатньо лише консультативної помочі.
Далі, за необхідності, справа передається до відділу вторинної правової допомоги, де адвокати займуться правовим аналізом ситуації, складанням процесуальних документів та позовних заяв та безпосередньо представлятимутьінтереси клієнта в суді.
Третій відділ опікуватиметься взаємодією із суб′єктами первинної правової допомоги. Ще один відділ займатиметься технічним забезпеченням діяльності центру.
При цьому учасники круглого столу зазначили, що громадянам не треба буде бігати по кабінетах і вистоювати черги. Зона рецепції буде приймати окремо кожного клієнта, виявлятиме проблеми і оперативно реагуватиме на ситуацію,залежно від виявлених потреб.
За словами директора Українсько-Канадського проекту «Доступна та якіснаправова допомога в Україні» Лариси Бізо, розширення системи безоплатної правової допомоги – це прекрасний приклад української ініціативи на підтримку вразливих категорій населення країни.
«Проект і надалі підтримуватиме програми взаємодії між центрами таклієнтами. Ми проводитимемо навчання адвокатів не лише в професійному плані, ай у напрямку вміння працювати з клієнтами. Крім того ми будемо працювати над підтримкою розвитку інформаційної системи, щоб забезпечити не лише якість, а й доступ до допомоги. Система безоплатної правової допомоги провінції Онтаріо буде підключена до цієї роботи. Вони мають хороший досвід роботи на міжнародному рівні саме в цій сфері», - резюмувала Лариса Бізо.