четвер, 12 листопада 2015 р.

РЕФОРМИ ТРИВАЮТЬ
«Міністерство юстиції розробило проект Закону про внесення змін до деяких актів щодо запровадження електронного наказного провадження, прийняття якого є одним із наших зобов’язань перед МВФ. Нині даний документ проходить фінальну стадію доопрацювань. У разі його підтримки в Парламенті ми зможемо запровадити європейські практики в рамках цивільного та господарського судочинства. За оцінками експертів прийняття цього документу дасть Україні 75 позицій зростання за індикатором «Забезпечення виконання контрактів», - зазначила перший заступник Міністра юстиції.
За її словами, ще майже 50 позицій за індикатором «Вирішення неплатоспроможності» ми зможемо отримати прийнявши законопроект №3163 «Про внесення змін до деяких законів України з питань банкрутства (щодо забезпечення європейських стандартів у сфері відновлення платоспроможності боржника та спрощення умов ведення бізнесу в Україні)». Даний документ вже внесено до верховної Ради і він успішно пройшов слухання у комітетах.
Наталія Севостьянова також нагадала, що цьогорічне зростання рейтингу України було досягнуто завдяки зусиллям Мін’юсту. Та стрибку нашої держави за напрямком «Реєстрація підприємств» з 70 на 40 позицію.
«Головним нашим пріоритетом у сфері реєстрації було запровадження онлайн сервісів. Це спрощення доступу підприємця до всіх послуг Міністерства юстиції без контакту з чиновником. На сьогодні відкриті реєстри нерухомості та бізнесу. Раніше витяги, виписки та довідки треба було отримувати, стоячи у чергах. За пришвидшення питання бізнес мав віддавати від 300 до 500 грн. Нині все це можна зробити вдома за комп’ютером, сформувавши витяг і оплативши послугу кредитною карткою», - наголосила перший заступник Міністра юстиції.
Вона нагадала: отримані таким чином документи мають таку саму юридичну силу, як і документи з голограмою та підписом.
Ще одним кроком на шляху з полегшення ведення бізнесу, за її словами, стало скасування плати за реєстрацію бізнесу. Україна нині є  однією з небагатьох країн, де ця послуга надається безкоштовно. Разом з тим скорочено терміни реєстрації до 24 годин і розширено кількість точок прийому документів за рахунок ЦНАПів, органів місцевого самоврядування і нотаріусів.
Одним із найсуттєвіших кроків у цьому напрямку стали спільні накази Міністерства юстиції з Державною фіскальною службою, Пенсійним фондом і органами статистики, які дали можливість підприємцю лише 1 раз звертатися при реєстрації до органів реєстрації.
«Далі документи до вищевказаних органів надходять автоматично через електронну систему обміну даними. Бізнесмену не треба бігати по цих органах. За один робочий день в електронному вигляді, або у тому ж органі, куди бізнесмен подав документи, він може отримати посвідчення про повну реєстрацію та взяття на облік в усіх вищезазначених органах», - зауважила Наталія Севостьянова.
Вона також повідомила, що в рамках загального курсу на децентралізацію Мін’юст передає функції з реєстрації бізнесу та нерухомості органам місцевого самоврядування. Відповідні законопроекти вже пройшли перше читання в парламенті. Окрім органів місцевого самоврядування реєстраційні функції зможуть виконувати 7000 нотаріусів по всій країні. Це створить конкуренцію на ринку, яка допоможе подолати корупцію.