четвер, 11 червня 2015 р.


ПИТАННЯ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІВ ЮСТИЦІЇ
      Протягом останніх кількох місяців, попри війну, яка забрала 20-відсотків економіки, український уряд спільно з громадянським суспільством робить ті реформи, які необхідно було робити останні 20 років. Суть реформ полягає у змінах на краще, які зможе відчути кожен, хто звернеться до державних органів і отримає максимально простий і прозорий сервіс без бюрократії, черг і хабарів. На рівні держави запроваджуються максимально прості уніфіковані правила надання сервісу громадянам. Говорячи про вже зроблені кроки, хочемо відмітити, що Україна ухвалила надзвичайно важливий пакет антикорупційного законодавства. Крім прозорого створення антикорупційного бюро, в Україні відкрили інформацію про все майно, яке належить чиновникам. Наразі це досить серйозний інструмент для громадянського суспільства щодо контролю представників державного апарату.
      З метою оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції, раціонального використання бюджетних коштів та на виконання пункту 9 розділу III “Прикінцеві положення” Закону України від 28 грудня 2014 р. № 76-VIII “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, законодавчих актів України” щодо скорочення чисельності працівників державних органів на 20 відсотків   Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності. Це перший етап реформи, яку готував Мін’юст спільно з міжнародними, зокрема грузинськими експертами, які раніше були консультантами, а тепер займатимуться реалізацією цієї реформи на практиці.
    Згідно із наказом Міністерства юстиції України від 30.10.2015 № 115/5 головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі перейменовано на головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі. Крім того, замість самостійних управлінь державної виконавчої служби та реєстраційних служб, які раніше хоча і входили до структури головних управлінь юстиції, але підпорядковувались Державній виконавчій службі України та Державній реєстраційній службі, у зв’язку з ліквідацією цих органів на центральному рівні у структурі головних територіальних управлінь юстиції створені відповідні структурні підрозділи: управління державної виконавчої служби та управління державної реєстрації, які тепер будуть підпорядковуватись безпосередньо керівнику Головного територіального управління юстиції.  Оптимізація структури органів юстиції дозволить вивільнити додатковий фінансовий ресурс, який буде направлено на збільшення заробітних плат співробітників, які працюють в органах юстиції, а розроблена спільно з міжнародними експертами система оцінки ефективності роботи співробітників забезпечить добір кваліфікованих кадрів.
     Інформуємо громадськість також про реформу в системі доступу до професії нотаріуса та запровадження анонімного електронного тестування. Вже найближчим часом буде створено електронний нотаріальний архів. Також планується запровадження інституту приватних виконавців судових рішень, що дасть змогу значно поліпшити роботу на місцях у цьому напрямі. Адже завдяки введенню приватних виконавців можна запровадження інституту приватних виконавців судових рішень дасть змогу значно поліпшити роботу на місцях у цьому напрямі. Адже завдяки введенню приватних виконавців зможемо значно скоротити державні витрати на утримання виконавчої системи. Завдяки реформі з’являться нові робочі місця у приватному секторі та відійде в минуле корупція в цій галузі. Також це додаткова можливість людям самостійно обирати, йти до державного чи приватного виконавця, значно скоротити державні витрати на утримання виконавчої системи. Завдяки реформі з’являться нові робочі місця у приватному секторі та відійде в минуле корупція в цій галузі. Також це додаткова можливість людям самостійно обирати, йти до державного чи приватного виконавця,
Підсумовуючи, хочемо зазначити, що на сьогодні в Україні фактично впроваджуються докорінні реформи у всіх напрямах, охоплених сферою юстиції, результатом яких має стати віра громадян у справедливе правосуддя, верховенство права та усунення корупції.