понеділок, 15 червня 2015 р.

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІВ ЮСТИЦІЇ

1. 21.01.2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 17 "Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції" (далі- Постанова). Пунктом 1 Постанови, передбачено ліквідувати Державну реєстраційну службу та Державну виконавчу службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), з питань державної реєстрації актів цивільного стану, речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, договорів комерційної концесії (субконцесії), з питань реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади м. Києва, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності.
Згідно пункту другого Постанови Міністерство юстиції є правонаступником Державної реєстраційної служби та Державної виконавчої служби, що ліквідуються, в частині реалізації державної політики у сферах, зазначених у пункті 1 цієї постанови.
З наведеного слідує, що зазначені служби ліквідуються, як самостійні юридичні особи, а виконання державної політики яка була покладена на ці органи буде здійснюватися Міністерством Юстиції України та його територіальними органами на місцях.

2.           Уніфікація аціональне скорочення числа об'єктів однакового функціонального призначення) системи територіальних органів(дає змогу створити одинакову побудову територіальних управлінь юстиції);

3.           Перейменування головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі на головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.

4.           Оновлення кадрової структури відомства (дозволяє залучати до роботи нові кадри);

5.           Нова кадрова політика - усі співробітники мають пройти перевірку. Перевірка ефективності роботи керівників системи юстиції буде проводитися за минулий рік. Всі, хто не пройде конкурсний відбір, потраплять у кадровий резерв.


6.           Введення системи приватної виконавчої служби. В Україні діятиме змішана виконавча система – державні та приватні виконавці.

7.           Запровадження системи бонусів для працівників цієї сфери.

8.           Оптимізація системи органів юстиції, тобто кількість структурних підрозділів в системі юстиції  має бути скорочена вдвічі.

9.           Пілотний проект передачі функцій надання реєстраційних послуг на місця. Функції Державної реєстраційної служби мають бути поступово передані місцевим органам самоврядування.

10.      Нова система контролю та якості реєстраційної системи – відкриття гарячої лінії, куди громадяни могли б звернутися зі скаргами.

11.      Нова система оскарження щодо дій реєстраторів – громадянам не потрібно звертатися до суду, оскаржити дії реєстратора можливо оскаржити безпосередньо в реєстраційній системі.

12.      Запровадження системи винагород для  державних реєстраторів за надання публічних послуг.

13.       Надання безоплатної первинної правової допомоги залишається одним з пріоритетних напрямків роботи Міністерства юстиції України, тому громадяни й надалі будуть отримувати безоплатну первинну правову допомогу в органах юстиції. Продовжують працювати телефонні «гарячі лінії» для осіб, які у зв’язку із фізичною неспроможністю або з інших причин не можуть звернутися до громадської приймальні. Таким особам також надаватиметься безоплатна первинна правова допомога через телефонні «гарячі лінії».

14.      Значне посилення санкцій відносно фактів корупції в органах юстиції. При системних проявах корупції відповідальність буде спільна, тобто нести її будуть як керівник так і співробітники, з наслідками звільнення та зміни керівництва.

15.      Впровадження електронних сервісів у частині реєстрації бізнесу відповідно до дії Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)».

16.      Розширення повноважень нотаріусів та передача їм функцій державних реєстраторів із введенням в дію Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення повноважень нотаріусів та особливостей реалізації похідних речових прав на земельні ділянки сільськогосподарського призначення»

17.      Проведення реформування системи доступу до професії нотаріуса та запровадження анонімного тестування.

18.      Створення електронного нотаріального архіву.

19.       Впровадження принципу екстериторіальності у реєстраційній сфері та сфері надання адміністративних послуг. Таким чином, громадяни України можуть здійснити реєстраційні дії щодо прав на землю сільськогосподарського призначення не тільки у реєстраційній службі за місцем розташування земельної ділянки, а також в інших реєстраційних службах, що діють в межах відповідної області.

20.      Реалізацію вимог Закону України "Про адміністративні послуги", в частині надання якісних адміністративних послуг.

«Суть реформ полягає у змінах на краще, які зможе відчути кожен, хто прийде в державні органи і отримає максимально простий і прозорий сервіс без бюрократії, черг і хабарів» - міністр юстиції Павло Петренко.